جو بایدن: حمله جمهوری‌ اسلامی به پاکستان نشان می‌دهد رفتار حکومت ایران در منطقه پذیرفته نیست

به‌گفته بایدن، حملات نظامی آمریکا و بریتانیا علیه حوثی‌های یمن ادامه دارد، چرا که شورشیان حوثی مورد حمایت ایران «همچنان به کشتی‌ها در دریای سرخ حمله می‌کنند.»

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات‌ متحده، روز پنجشنبه گفت حملات موشکی جمهوری‌ اسلامی به پاکستان نشان می‌دهند که رفتارهای حکومت ایران «چندان در منطقه پذیرفته نیست.» 

جو بایدن در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد که حملات هوایی پاکستان و ایران به خاک یکدیگر نشان می‌دهد که تهران در منطقه‌ای که «به‌شدت تحت تنش قرار دارد، اقداماتی انجام می‌دهد که چندان مورد پسند دیگر کشورها نیست.» 

خبرگزاری‌های ایران سه‌شنبه گذشته گزارش دادند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دو مقر «مهم تروریست‌ها» در خاک پاکستان را هدف قرار داده‌ است. 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، این دو مقر متعلق به گروه موسوم به «جیش‌العدل» بوده است. پاکستان در واکنش به این حمله، سراوان در منطقه مرزی را هدف حمله قرار داد. به گفته دولت جمهوری‌ اسلامی، در این حمله زنان و کودکان «غیرایرانی» کشته شدند. 

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری‌ اسلامی، روز پنجشنبه گفت کاردار سفارت پاکستان در تهران در پی این حمله فراخوانده شده‌ است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 

جو بایدن، رئيس‌جمهوری ایالات متحده، همچنین روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد که حملات ایالات‌ متحده و متحدان این کشور علیه حوثی‌های یمن ادامه می‌یابد. 

رئيس‌جمهوری آمریکا روز پنجشنبه گفت حملات نظامی آمریکا و بریتانیا علیه حوثی‌های یمن ادامه دارد، چرا که شورشیان حوثی مورد حمایت ایران «همچنان به کشتی‌ها در دریای سرخ حمله می‌کنند.» 

ایالات متحده در روزهای گذشته چندین دور حملات هوایی علیه اهداف حوثی از‌جمله تاسیسات موشکی و پهپادی آن‌ها انجام داده است. با این‌حال، حوثی‌ها می‌گویند «حمله به کشتی‌های بین‌المللی را تا زمانی که حمله به نوار غزه ادامه داشته‌ باشد متوقف نخواهند کرد.»‌

در همین حال، کاخ سفید شامگاه پنجشنبه اعلام‌ کرد ارتش ایالات‌متحده دو موشک ضدتانک حوثی‌ها را لحظاتی پیش از پرتاب منهدم کرده‌ است.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید هم در راستای سخنان جو بایدن اعلام‌کرد که واشنگتن تشدید تنش‌ها بین ایران و پاکستان را دنبال می‌کند. جان کربی تاکیدکرد که مقامات ایالات‌متحده در این زمینه با همتایان پاکستانی در تماس هستند. 

 

بیشتر از جهان